Nefelejcs kártya I.
szabályok, ötletekA Nefelejcs kártyajáték két sorozatban kapható, amelyek külön-külön is jó szórakozást biztosítanak, de együtt még nagyobb a lehetőségek száma.
Az első doboz tartalma: 16 pár kártya, a “Csikós” lap, egy Kárpát-Medence térkép, valamint a játékleírás.
Játékok kisebbeknek
Párkereső
A klasszikus „Fekete Péter” szabályai szerint játszunk. A játékosok 6-6 lapot kapnak, a többit lefordítva az asztalra tesszük. Minden játékos húz egy lapot, és az azonos motívumokat összepárosítva kiteszik maguk elé a párokat. Ha elfogynak a lapok az asztalról, akkor a játékosok egymástól húznak az óramutató járásának megfelelően. Akinek először fogy el a kezéből a lap, az lesz a nyertes. A többiek tovább játszanak, amíg csak egy kártya, a Csikós marad valakinek a kezében. Ő lesz a vesztes.
Memória
Kivesszük a pakliból a Csikóst, és csak a többi kártyával játszunk. A lapokat összekeverjük, és lefordítva szétterítjük az asztalon.
Az első játékos felfordít két tetszőleges lapot. Ha nem egyforma a motívumuk, akkor visszafordítja mindkettőt, és a következő játékos húz fel újabb két lapot. Amikor egyforma motívumot sikerül felhúznia, akkor a játékos a párt leteszi maga elé, és újra ő fordíthat fel két lapot. Addig fordítja fel kettesével a lapokat, amíg párt talál. Ha két különböző motívumút húz, akkor visszafordítás után a másik játékos következik. Az a győztes, akinek több párt sikerül összegyűjtenie a játék végére.
Az nyer, akinek a legtöbb párt sikerül gyűjtenie.
Az olvasni nem tudó gyerekek emlékezetében is elraktározódnak az egyes viseletek jellemzői és motívumai a többszöri játék során.
Játékok nagyobbaknak
Párkereső
A klasszikus „Fekete Péter” szabályai szerint játszunk, ugyanúgy, mint az olvasni még nem tudó gyerekekkel. A nehezítés, hogy, csak akkor szerzi meg a párt a játékos, ha az asztalon kiterített térképen megmutatja az adott viselet helyét, ami lehet tájegység, népcsoport, vagy konkrét település. Lehet időre is játszani (pl ha a játékos 1 percen belül nem találja meg a térképen a helyet, akkor a következő játékosnak kell megmutatnia viselet helyét, addig nem mehet tovább a játék, míg valaki meg nem mutatja), a játékosok tapasztalatának növekedésével csökkenthetjük a rendelkezésre álló időt.
Ha elfogynak a lapok az asztalról, akkor a játékosok egymástól húznak. Az lesz a nyertes, akinek a kezéből először fogy el a kártya, akinél pedig a csikós marad, az veszít.
Memória
Kivesszük a pakliból a Csikóst, és csak a többi kártyával játszunk. A lapokat összekeverjük, és lefordítva szétterítjük az asztalon.
A soron következő játékos felfordít két tetszőleges lapot. Ha ezek párt alkotnak, akkor térképen megmutatja a földrajzi elhelyezkedést megadott időn (például 1 percen) belül, s ha ez is sikerült, akkor a lapokat leteszi maga elé, és újra ő következik. Ha a játékos nem találja meg a térképen a helyet, akkor tovább kell adnia a megtalált kártyapárt. Ha nem pár a két felfordított lap, akkor a azokat az eredeti helyükön visszafordítja, és a következő játékosé a lehetőség.
Az nyer, akinek a legtöbb párt sikerül gyűjtenie.
A játékosok emlékezetébe vésődnek az egyes viseletek jellemzői és motívumai mellett a viseletek földrajzi elhelyezkedése is.
Tájegységek, népcsoportok
- Jászság
- Sárköz
- Rábaköz
- Somogy
- Matyó
- Moldvai Csángó
- Kalotaszeg
Települések
- Bag
- Buják
- Kalocsa
- Kazár
- Kiskunhalas
- Sióagárd
- Szatmárnémeti
- Szék
- Torockó
És Ön?
Ön el tudja helyezni az egyes tájegységeket, népcsoportokat a térképen?
Próbálja meg!
Itt alul láthatja a kártya dobozában is megtalálható térképet, keresse meg a tájegységeket, népcsoportokat, illetve településeket.
Rendelje meg most
Átveheti az ország számos pontján, vagy kérésére postázzuk.